Yrittäjä

Koirahieroja AT (YSAO)
Kasvattaja (Diura's)
Koiraharrastaja

Koirapalveluihin painottuva yritys on perustettu 2016. Toiminta alkoi koirakoululla - perustamista ennen yhdistyksissä kouluttamista oli kertynyt jo muutama vuosi - ja sittemmin laajeni koirahierontapalveluihin 2021. Samalla myös markkinointinimi muokattiin toimitaan sopivammaksi - Koirapalvelu Kunnon Koira.

Toiminnan pääpainona on kuitenkin edelleen koirakoulupalvelut - kurssimuotoiset koulutukset ja yksityiskoulutus.

Koulutuksien tavoitteena on parempi suhde, hyvinvoiva ja yhteistyöhaluinen koira.
Suosin koulutuksessa koiran oman toiminnan vahvistamista positiivisin keinoin - koiraa ohjataan pois ei-toivotusta asiasta ja vahvistetaan positiivisesti toivottua käytöstä. Pyrin painottamaan koiran oman ajattelun tärkeyttä - oivaltamalla oppiminen on nopeampaa ja vahvempaa. Koulutustilanteet tulee olla aina reiluja koiralle ja kriteerit selkeitä - niin hankalaa harjoitusta ei saa tuottaa, ettei koira voisi onnistua.

Hyvin käyttäytyvän koiran kanssa arki on mutkatonta ja helppoa, yleensä käytösongelmilta vältytään jo pelkästään tarjoamalla koiralle selkeät rajat ja toiminnan kriteerit, liikuntaa ja tarpeeksi aktiviteettiä, joiden lisäksi myös opetellaan ymmärtämään koiraa ja sen perspektiiviä nykymaailmaan.

Kilpailen omien koirieni kanssa aktiivisesti tokossa (tottelevaisuuskoulutus) ja rally-tokossa sekä kouluttaudun tavoitteellisesti nose workin, hoopersin, FH-jäljen, PÄJA:n ja MEJÄ:n osalta. Lajirepertuaariin on eksynyt myös liuta muita kokeiluja mm. koiratanssi (htm), rally-free, paimennus, haku, agility ja näyttelyt.

Nykyinen lauman kokoonpano:

Lapinporokoira Risu -16
(FI MVA FI RTVA PMJV-17 TKI1 BH Lapponian Sky Aurora Ariadna)
Kilpailee tokossa voittajaluokassa, nose workissa 1. luokassa, lisänä satunnaisesti hoopers ja FH-jälki.

Sileäkarvainen collie Moira -20
(RTK1 RTK2 RTK3 RTK4 Diamondfox Command To Be Faithfull)
Kilpailee rally-tokossa mestariluokassa, tokossa alokasluokassa ja treenaa hoopersia sekä nose workia.

Sileäkarvainen collie Julle -21
(Allegory Fenris)
Kodinvaihtaja, joka on saapunut vahvuuteen 1,5 -vuotiaana. Jullen haasteena on koirakohtaamiset, näihin panostetaan ensisijaisesti - samalla kuitenkin treenataan palveluskoiralajit mielessä, tavoitteena pajä.

Luo kotisivut ilmaiseksi!